دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ساخت وب سایت یکی از راه های رسیدن به کسب درآمد ثابت است در این مقاله در مورد چگونه یک سایت حرفه ای با وردپرس درست کنید مطالب مفیدی گذاشته می شود زیرا خیلی از دوستان پیام دادن چطور یک وب سایت درست کنم از کجا شروع کنم؟ و…

این مقاله برای افراد مبتدی مفید است و سعی شده است روش های رایگان و به صرفه آموزش داده شود و از تجربه های خودم در این مقاله استفاده کنم.

دلیل اصلی برای ساخت وب سایت

1- باعث معروف شدن و CV در زمینه خود می شوید. CV یا Curriculum Vitae در واقع تاریخچه ای از تمام فعالیتهای مفیدی است که انجام داده اید. CV نیز همانند رزومه شامل اطلاعات مربوط به تحصیل، کار، تحقیق، سوابق تالیفی و انتشاراتی، جوایز و افتخارات و … است. CV در واقع بک گراندی از فعالیتهای حرفه ای شماست.
2- درآمد در خواب داشته باشید وقتی شما خواب هستید از بازدید سایت درآمد کسب کنید.
3- شما آزاد هستید فقط با داشتن یک لپ تاپ و اینترنت به کار خود در هر زمان بپردازید.
4- این کار خیلی ساده و مقرون به صرفه است مانند یک سرگرمی
5- این کار خیلی آسان است همه این کار را می توانند انجام دهند از بچه 7 ساله تا پیرزن 90 ساله

4 مرحله اصلی برای ساخت وب سایت

چهار مرحله اصلی برای ایجاد سایت شامل: 1- نام دامنه 2- میزبانی وب 3- مدیریت محتوا4- طراحی
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (به انگلیسی: CMS) برای راه اندازی و ایجاد سایت‌ها و وبلاگ‌ها است. وردپرس (به انگلیسی: Wordpress) در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ‌نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می‌داد و سپس به صورت یک سامانه مدیریت محتوا یا نرم‌افزار متن باز برای مدیریت محتوای سایت‌ها معرفی شد.

وردپرس برای نصب نیاز به یک میزبانی وب دارد و برای نمایش سایت شما باید یک دامنه داشته باشید.

1- آموزش گرفتن دامنه برای سایت

منظور از دامنه یا دامین (به انگلیسی domain)، همان آدرس اینترنتی است. همان آدرس‌هایی که برای باز کردن یک سایت در اینترنت وارد می‌کنید. برای مثال، آدرس اینترنتی سایت گوگل، www.google.com است و آدرس اینترنتی سایت ما همbigwallet.ir

دامنه‌ها شامل دو بخش اصلی هستند

نام دامنه: این اسمی است که شما برای سایت خودتان انتخاب می‌کنید. برای انتخاب اسم، شما هیچ محدودیتی ندارید. تنها مساله این است که اسم شما باید سر هم باشد. البته شما می‌توانید کلمات را با خط فاصله (-) از هم جدا کنید. مانند bigwallet به معنی کیف پول بزرگ برای سایت ما
پسوند: در اینترنت پسوندهای بسیار متنوعی برای ثبت دامنه وجود دارند. هر کدام از این پسوندها، معنایی به خصوص دارند. برای مثال، پسوند ir به معنی آن است که سایت شما ایرانی است. پسوند com مخفف commerce است و به معنای سایت تجاری است. سایر پسوندها نیز هر کدام معنایی برای خود دارند. بیشتر دامنه های اینترنت به صورت com .org .net .info. می باشد.

com. مخفف Company (شرکت) یا Commercial (تجاری) است. دامنه دات کام رایج‌ترین دامنه مورد استفاده در اینترنت است.
org. مخفف Organization (سازمان) است. معمولاً سازمان‌ها و نهادهای غیرانتفاعی از این دامنه استفاده می‌کنند.
net. مخفف Netweork (شبکه) است و توسط شبکه‌ها و شرکت‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
biz. مخفف Business و مختص سایت‌های تجاری است.
info. مخفف Information (اطلاعات)؛ این دامنه برای سایت‌هایی کاربرد دارد که کارشان اطلاع رسانی است.
edu. مخفف Education (سوادآموزی) است و سایت‌های آموزشی از آن استفاده می‌کنند.
gov. مخفف Government (دولت) است. نهادهای دولتی از آن استفاده می‌کنند.
ir. مخفف IRAN و دامنه ملی کشورمان است. هر کشور یک دامنه مخصوص به خود دارد. مثلاً fr. فرانسه، nl. هلند و..
cafe. (دامنه ای مخصوص کافه ها)
photography. (دامنه‌ای مخصوص عکاسان)
shoes. (مخصوص مشاغل مرتبط با تولید و فروش کفش)
gold. (مشاغل مرتبط با طلا و جواهر)
Art. (سایت هنری)
car. (مرتبط با اتومبیل – دامنه‌ای بسیار بسیار گرانقیمت..)
fitness. (سایت تناسب اندام)

نکاتی در مورد دامنه سایت
  • دامنه‌ها اختصاصی هستند. برای مثال، همین آدرس bigwallet.ir به نام ما ثبت شده است و بنابراین ما صاحب آن محسوب می‌شویم. پس هیچ شخص دیگری نمی‌توان این ترکیب مشخص را به نام خود ثبت کند.
  • دامنه‌ها به صورت سالیانه خریداری می‌شوند
سایت های که دامنه رایگان می دهند

ثبت رایگان دامنه – تسنیم
Dot TK
Name
FreeNom
orq.ir

برای پیدا کردن یک نام خوب برای سایت می توانید از سایت www.wordhippo.com استفاده کنید.

2- آموزش گرفتن میزبانی وب برای سایت

میزبانی وب یا وب هاستینگ (به انگلیسی: Web Hosting) به مفهوم فراهم ساختن فضایی است که کاربر می‌تواند فایل‌های وب‌گاه خود را در آن قرار دهد. وب سایت شما باید روی یک سرور میزبان قرار گیرد. یک راهش این است که کامپیوتر خودتان را به صورت یک سرور راه اندازی کنید ، اما اگر قصدتان جلب ترافیک یا “بازدید کننده” زیاد برای سایت تان است ، این کار زیاد عاقلانه به نظر نمی رسد. زیرا برای این که وب سایت شما در اینترنت در دسترس باشد لازم است کامپیوتر تان همیشه روشن و به اینترنت متصل باشد چون به محض خاموش شدن کامپیوتر دیگر کسی امکان مشاهده سایت شما را ندارد. برای همین از شرکت های میزبانی وب باید استفاده کرد.

وقتی که یک اکانت میزبانی وب از هاست مورد نظر خود خریداری می کنید ، به بخشی از یکی از سرور های هاست دسترسی پیدا خواهید کرد. شما یک نام کاربری و یک رمز دریافت کرده که با کمک آن می توانید به اکانت میزبانی خود متصل شوید. وقتی اتصال برقرار شد شما فایل هایتان را به سرور هاست آپلود می کنید و … وب سایت شما به همین سادگی برای میلیون ها بازدید کننده قابل دسترسی است!

انواع خدمات میزبانی وب

خدمات میزبانی وب معمولاً به موارد زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

میزبانی اشتراکی
در میزبانی وب معمولاً شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات یک سرور تهیه می‌کنند و توسط کنترل‌پنل‌ها امکانات و فضای آن را بین مشتریان خود تقسیم‌بندی می‌کنند، که به این خدمات میزبانی اشتراکی یا (به انگلیسی: Shared Hosting) گفته می‌شود.

ویندوز
منظور از خدمات ویندوز و در اصطلاح هاست ویندوز مربوط به سرور آن است که معمولاً ویندوز سرور می‌باشد. تفاوت اصلی بین هاست ویندوز و سایر خدمات میزبانی وب، پشتیبانی کردن این سرورها از زبان‌های ASP و ASP.NET و همچنین بانک اطلاعاتی MSSQL می‌باشد. البته هاست‌های ویندوز به علت نیاز به خرید لایسنس ویندوز سرور از ماکروسافت هزینه بالاتری نسبت به هاست لینوکس دارند. معمولاً برای سرورهای ویندوز از کنترل‌پنل‌های پلسک، هلم، وب سایت پنل و هاستینگ کنترولر استفاده می‌شود.

لینوکس
منظور از خدمات هاست لینوکس و در اصطلاح هاست لینوکس مربوط به سرورهای لینوکس است. سرورهای لینوکس از محبوبیت خاصی برخوردار هستند که مهمترین عامل آن کد باز بودن و رایگان بودن آن است. هاست لینوکس بیشتر برای استفاده از زبان PHP و همچنین بانک اطلاعتی MySql است. معمولاً برای هاست‌های لینوکس از کنترل‌پنل‌های سی‌پنل، دایرکت ادمین، پلسک و کلوکزو استفاده می‌شود.

فضای رایگان
البته وبگاه‌هایی هستند که در قبال ارائه خدمات میزبانی وب از مشترک خود هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند؛ که به هاست رایگان شهرت دارند، که اکثراً با قرار دادن تبلیغات اجباری هزینه‌های رایانه سرور را تأمین می‌کنند.

لیست هاست رایگان ایرانی برای ساخت وب سایت

20 گیگابایت هاست رایگان | XZN Hosting
پارس پکparspack
هاست رایگان | سی پنل ایران
هاست استارتاپ رایگان گیگ فا gigfa

لیست هاست رایگان خارجی برای ساخت وب سایت

۰۰۰webhost
Zoho Sites
FreeHosting
Hostinger
x10hosting
۵gbFree

نمایندهٔ فروش
نماینده فروش خدمات میزبانی وب (به انگلیسی: reseller) این اجازه را به مشتریان می‌دهد تا خود به عنوان فروشنده خدمات میزبانی اقدام نمایند و به کسب درآمد بپردازند. اغلب نمایندگان فروش فضایی را از یک ارائه دهندهٔ هُستینگ خریداری می‌نمایند و بوسیلهٔ کنترل‌پنل هُست آن را بین مشتریان خود تقسیم می‌کنند.

سرور مجازی
سرور مجازی یک نوع سرور اینترنتی است که به وسیله نرم‌افزارهای مخصوصی از یک سرور قوی تر ایجاد می‌شود. ویژگی اصلی و برتر سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی، محدود و اختصاصی بودن میزان حافظه و سایر امکانات عمده‌است که به مانند هاست اشتراکی بین چندین مشترک تقسیم نمی‌شود، به‌ طوری‌ که از لحاظ ظاهری سرور مجازی تفاوت چندانی با سرور اختصاصی ندارد.

سرور اختصاصی
پلت فرم جدید از میزبانی وب می‌باشد که به مشتریان این اجازه را می‌دهد که از خدمات میزبانی وب قدرتمند و قابل اعتماد بر روی خوشه سرورهای متعادل شده بر اساس میزان پرداخت وجه استفاده کنند.

لیست بهترین شرکت های میزبانی وب ایرانی برای ساخت وب سایت

بهترین سایت های میزبانی وب ایران

میهن وب هاست (پیشنهاد بیگ والت برای شروع کار)

شرکت میهن وب هاست یکی از بهترین شرکت هایی است که در زمینه ارائه هاست و دامین و سرور مجازی فعالیت می کند. شرکت میهن وب هاست نماینده رسمی Ripe در ایران و همچنین کارگزار رسمی ایران نیک است.

هاست ایران

هاست ایران یکی از قدیمی ترین و بهترین شرکت های ارائه دهنده هاست در ایران با بیش از 10 سال سابقه کار است. این شرکت دارای دیتاسنتر اختصاصی هاست ایران است که یکی از برترین دیتاسنترهای داخلی کشور با میزبانی وب سایت های پر بازدید ایرانی می باشد.

ایران سرور

ایران سرور یکی از قدیمی ترین شرکت های ارائه دهنده هاست و سرور اختصاصی در مشهد است که دارای مشتریان نسبتا زیادی نسبت به رقبایش است. تنوع در سرویس های ارائه شده یکی از مزیت های خوب این شرکت است.

میزبان فا

میزبان فا نسبت به دیگر شرکت های هاستینگ ایران تازه کار تر است. این شرکت جزء یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده هاست با کیفیت با قیمت مناسب است که طی سال های اخیر با توجه به وجود رقبای سر سخت و قدیمی توانسته نام و نشان خوبی از خود به جای بگذارد.

3-  نصب مدیریت محتوا وردپرس روی هاست

شما با خرید هاست می توانید به صورت خودکار این کار را انجام دهید وارد پلن هاست سی پنل شوید از بخش Applications روی WordPress Manager کلیک کنید و بقیه مراحل را کامل کنید.

دانلود آخرین نسخه وردپرس فارسی

وردپرس را دانلود کنید و وارد پوشه فایل‌های خود روی هاست شوید.
بر روی File Manager کلیک کنید و وارد پوشه public_html شوید.
پوشه pubilc_html ریشه هاست شماست و شما باید در همین پوشه فایل‌های وردپرس خود را قرار داده و آن را نصب کنید.
برای فرستادن فایل وردپرس از روی سیستم از گزینه upload استفاده کنید.
پس از آپلود شدن فایل فشرده وردپرس باید بر روی پوشه زیپ آن راست کلیک کنید و گزینه Extract را انتخاب کنید تا پوشه وردپرس را از زیپ خارج کنید.
شما باید یک پایگاه داده بسازید.
برای این منظور در پنل هاست بر روی گزینه MySQL database کلیک کنید.
برای پایگاه داده خود باید نامی را در نظر بگیرید و در این بخش وارد کنید، سپس بر روی دکمه آبی رنگ Create database کلیک کنید. حال کمی اسکرول می‌کنید تا به بخش MySQL User برسید.
در اینجا نیز باید برای پایگاه داده خود نام کاربری و پسورد بسازید.
حال برای نصب وردپرس روی Cpanel باید آدرس سایت خود را در مرورگر وارد کنید.

4- انتخاب قالب برای سایت

می توانید از بخش  “Appearance” > “Themes” وردپرس از قالب های رایگان استفاده کنید.
یک نکته طلایی: همچنین می توانید از سایت themes24x7.com قالب پولی را رایگان دانلود کنید. بیشتر سایت های ایرانی قالب کرک شده را رایگان دانلود می کنند و فقط فارسی سازی می کنند و قالب را با قیمت بالا و اصل می فروشند.

5 راه رایگان برای گرفتن ترافیک برای سایت

بجز گذاشتن مطالب با کیفیت چند راه کاربری دیگر هم هستند که می توانید بازدید سایت خودتان را افزایش دهید.

1- از توییتر و هشتک استفاده کنید.

توئیتر (به انگلیسی: Twitter) یک شبکهٔ اجتماعی و سرویس ارائه دهندهٔ میکروبلاگ است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ۲۸۰ حرف، پیام متنی را که توئیت (به انگلیسی: Tweet) نامیده می‌شود، ارسال کنند.

استفاده از این شبکه رایگان است و می توانید بازدید زیادی جذب کنید.

2- فعالیت در فیسبوک و اشتراک لینک در گروه ها

فیس بوک شبکه ای اجتماعی است که در 4 فوریه 2004 توسط جوانی به نام مارک زاکربرگ به وجود آمد. از طریق فیس بوک می‌توان با دوستانی که دارای حساب کاربری در فیسبوک هستند به برقراری ارتباط پرداخت و از این طریق به مبادله اطلاعاتی از قبیل عکس، فیلم یا پیغام پرداخت. فیسبوک یک صفحه مجازی است که کاربران اینترنتی از سرتاسر دنیا، می توانند به طور رایگان از آن استفاده کنند.

3- پیوستن به گروه پینترست Pinterest

پینترست (به انگلیسی: Pinterest) نام وب‌سایت شبکه اجتماعی شناخته شده برای اشتراک‌گذاری تصاویر است که به کاربران اجازه می‌دهد بر اساس علاقه خود به اصطلاح پین کنند و سایر اعضا این تصاویر را لایک زده یا در صورت لزوم ریپین کنند. اعضا می‌توانند کل تصاویر پین شده به یک بورد خاص متعلق به یک نفر را دنبال کنند.

4- استفاده از استامبل آپان یا استامبل آپن StumbleUpon

معنی لغوی Stumble تلو تلو خوردن است. استامبل آپن یک رسانه اجتماعی است که به کاربران بر اساس علاقه مندی که خودشان مشخص میکنند صفحات مناسب را پیشنهاد می کند. اما از دید وب مسترها یک موتور ژنراتور قوی برای ایجاد ترافیک سایت است.

5- فرستادن دیدگاه در سایت های مرتبط

شما می توانید سایت های مرتبط با موضوع خودتان را پیدا کنید و در آن ها دیدگاه بزارید یا از سیستم های مانند گوگل آلرت Google Alerts استفاده کنید.
گوگل آلرت یکی از مفیدترین و ناشناخته‌ ترین سرویس‌ های گوگل است. با این سرویس می‌توانید برای یک یا چندین کلیدواژه یک آلرت بگذارید و هر وقت موضوعی با این محتوا در وب منتشر شد، گوگل آن را به ایمیل شما میل کند.

 

منبع \: bigwallet.ir

  • ۹۸/۰۹/۲۵
  • محسن عبداله زاده سفار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی