دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


سرمایه لازم برای پرورش شترمرغ بستگی مستقیم با روش شروع پرورش دارد که عبارتست از1- خرید تخم نطفه دار وجوجه کشی

2-خرید جوجه از سن یک تا سه ماهگی وپرورش آن 3-خرید شترمرغ مولد ، که اگر فردی سرمایه بیشتری داشته باشد ،توصیه ما  و کارشناسان ، شروع پرورش بصورت ترکیبی از سه روش بالا می باشد که طبیعتا سوددهی بالایی نیز حاصل می شود.


سرمایه لازم برای پرورش جوجه شترمرغ

جهت شروع پرورش جوجه شترمرغ به سرمایه زیادی نیاز نیست  و اکثر پرورش دهندگان برای شروع کار از این روش استفاده کرده اند ، قیمت شترمرغ یک ماهه در بازار بین 250 تا 300 هزار تومان می باشد که قیمت مناسبی است و برای خرید 15 عدد جوجه شترمرغ  بطور میانگین به 4میلیون و پانصد هزار تومان سرمایه نیاز است و البته هزینه خوراک 15 شترمرغ تا سن پروار نیز بایستی محاسبه گردد.

سرمایه لازم برای پرورش شترمرغ مولد (بالغ):

اگر سرمایه بیشتری برای شروع پرورش دارید می توانی با خرید شترمرغ مولد کار خود را آغاز کنید که از نظر سوددهی و زمان رسیدن به پول بهتر می باشد زیرا سود تولید جوجه شترمرغ بیشتر از پرواری می باشد، در این روش شما میتوانید از طریق فروش جوجه ها درآمد زایی کنید که معمولا کمتر کسی این کار را میکند و اکثرا خودشان جوجه تولیدی را پروار می کنند .باستثناء مزارع بزرگ که میزان تولید جوجه زیاد می باشد و از طریق پیش فروش ، جوجه های مازاد را بفروش می رسانند.


اگر در سال اول پرورش هستید و تجربه کافی ندارید توصیه می شود با خرید پیش مولد که سال اول تولید تخمش هست شروع کنید

سرمایه لازم برای خرید یک خانواده پیش مولد که شامل یک نر و دو ماده است ، حدودا 5 تا 7 میلیون تومان می باشد.


شترمرغ بالغ نیز بسته به کیفیتش بین 2 تا 4 میلیون قیمت دارد. خرید دستگاه جوجه کشی و تجهیزاتش بین 5 تا 15 میلیون تومان هزینه دارد ، هزینه خوراک و نگهداری نیز در طول مدت پرورش نیز بایستی در نظر گرفته شود.صرف نظر از هر کدام از روشهای پرورشی که با ان کار خود را شروع می کنید توصیه می شود ابتدا با سرمایه کم شروع کنید زیرا مهمترین اصلی که بایستی در هر کاری در نظر گرفت بازاریابی محصولات می باشد و اگر شما کار و سرمایه خود را با مقدار کمی شروع کنید بهتر می توانید نسبت به بازاریابی اقدام نمایید و با کسب تجربه بیشتر در پرورش و بازاریابی ، بتدریج کار خود را توسعه دهید ،


  • محسن عبداله زاده سفار
  • ۰
  • ۰

 

طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان داخلی و خارجی و همچنین تجارب بدست آمده از مزارع فعال و پرورش شترمرغ گوشتی در مناطق گوناگون کشور در سالهای اخیر، هم اکنون به جرات می توان گفت که تمامی نقاط ایران جهت پرورش شترمرغ مناسب بوده و این پرنده با کلیه نقاط کشور سازگار است.
اما به هر حال مناطقی وجود دارند که شروع پرورش در آنها مستلزم صرف هزینه های کمتر بوده و به دلیل سازگاری بهتر پرنده با آب و هوای آن نقاط احتمال تولید بیشتر و بهتر وجود دارد که این امر به خودی خود باعث کاهش هزینه های تولیدی و افزایش توان رقابتی تولیدکننده خواهد بود

شترمرغ پرورش

شترمرغ ها حداقل یک میلیون سال در آفریقا زیسته اند و روزگاری نیز از اسپانیا تا غرب چین پراکنده بودند، حتی در دهه ۱۹۶۰ شترمرغ های وحشی در سوریه هم وجود داشته اند.
شاید بتوان گفت، در هر نقطه ای که بتوان یک فضای وسیع و مسطح جهت جست و خیز و فعالیت این پرنده در نظر گرفت، امکان پرورش نیز وجود دارد

طرح توجیهی پرورش شترمرغ

شترمرغ ها پرندگانی با قابلیت سازگاری بسیار بالا می باشند. به همین جهت امکان پرورش آنها در طیف جغرافیایی وسیعی وجود دارد، بطوریکه در حال حاضر این پرنده از مناطق گرم آفریقای جنوبی تا مناطق سرد آمریکای شمالی پراکنده بوده و به راحتی مورد پرورش قرار می گیرد. به طور کلی شترمرغ ها توانایی زندگی در دامنه دمایی ۴۵+ ۵۰+ تا ۲۰- درجه سانتی گراد را به راحتی دارا بوده و در اینگونه مناطق توانایی پرورش و تولید را خواهند داشت.
بهترین مناطق جهت پرورش شترمرغ مناطق حاشیه کویر و اقلیم خشک می باشد، البته این بدان معنا نیست که در نقاط سردسیر و یا مرطوب امکان پرورش شترمرغ وجود ندارد اما به دلیل نیاز به کنترل عوامل نامساعد جوی نظیر رطوبت زیاد و احتمالا سرمای بیش از حد هزینه های تولید در اینگونه مناطق اندکی بیشتر از مناطق کویری خواهد بود

 

 

  • محسن عبداله زاده سفار
  • ۰
  • ۰


ساده‌ترین تعریف فریلنسر (Freelancer) این است که: یک نفر، بدون اینکه به یک سازمان یا کسب و کار و شرکت مشخص متعهد شود، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و بسته به نیاز و پروژه‌های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می‌دهد.

مفهوم فریلنسر یا آزادکار، طی دهه‌های اخیر مطرح شده است.

می‌توان گفت که آغاز انقلاب صنعتی، دوران شکل‌گیریِ سازمان به مفهوم مدرن آن بود. هم‌زمان با مطرح شدن مفهوم سازمان، مفهوم شغل هم معنای تازه‌ای پیدا کرد:



چگونه کار فریلنس(ازاد کار) پیدا کنیم؟

  • سایت‌های مشاغل فریلنس. سایت‌های بسیار خوبی برای پیدا کردن مشاغل فریلنسینگ وجود دارند. سایت های خارجی مانند آپ ورک (الانس و اودسک سابق)،گورو و فریلنسر، از میان سایت های فریلنسینگ ایرانی هم می توان به انجام میدم،پونیشا، مینی کار و ناربو اشاره کرد. برای کار به صورت فریلنس می‌توانید به سایت‌هایی بروید که مهارت‌های شما را مدنظر قرار داده‌اند. تاپ تال برای برنامه نویسان و بلاگینگ پرو برای نویسنده‌های فریلنس از این دست موارد هستند.

توصیه های مهم موفق ترین فریلنسرها در دنیا به شما

موفق ترین فریلنسرهای دنیا

  • تمرکز بر روی بازارهایی موسوم به «نیچ مارکت» (niche markets) بیشتر کنید. نیچ‌ مارکت‌ها، بخش‌هایی کوچک و ویژه از بازار هستند که بودجه چندانی برای خرج کردن در نظر ندارند و با بودجه‌ای اندک محصولات و خدمات‌شان را برای بخش خاصی از بازار معرفی می‌کنند. به عنوان فریلنسر باید بر بخشی خاص از بازار و مشتریان تمرکز داشته باشید.
  • از برندسازی شخصی غافل نشوید. شیوه و سبک خاص خودتان را ایجاد کنید و خاص بودن‌تان را به مشتریان هم منتقل کنید.
  • اگر شغلی مشخص در شرکت یا سازمانی دارید، به طور کامل آن را ترک نکنید و اجازه بدهید که کارتان به عنوان فریلنسر رشد کند سپس اقدام به ترک کلی شغل فعلی‌تان کنید.
  • هرگز پروژه‌هایی که از عهده‌تان خارج هستند را نپذیرید. این کار باعث می‌شود تا شان و اعتبارتان زیر سؤال برود. تبلیغ شما تنها وابسته به موفقیت کار و کیفیت پروژه‌هایی است که ارائه می‌کنید. پس باید نهایت دقت را در تحویل و تکمیل خواسته مشتری به کار ببندید. برای مبلغی پول، شهرت و اعتبارتان را خدشه‌دار نکنید و اگر در ابتدای کار هستید هم از همان شروع، با قدرت در پی ساختن برند شخصی‌ خود باشید
  • محسن عبداله زاده سفار
  • ۰
  • ۰
Full_tak:
بیشتر شدن پوشش رسانه‌ای و تب و تاب ارزهای دیجیتالی در سال ۲۰۱۸

در سال ۲۰۱۷ پوشش خبری بیت کوین و سایر ارزهای رمز پایه به‌شدت افزایش یافت و چندین رسانه فقط باهدف تمرکز بر ارزهای رمز پایه ایجاد شدند. حتی رسانه‌های CNBC و Forbes بخشی را به ارزهای رمز پایه اختصاص دادند تا تقاضای زیاد برای ارزهای مجازی را پاسخ دهند. مطمئناً در سال ۲۰۱۸ روند شناخته شدن ارزهای رمز پایه برای عموم مردم سریع‌تر خواهد بود.

در بعضی کشورها تب‌وتاب بیت کوین و ارز رمز پایه باعث شده تا گروه‌های مختلف مردم از هر سن و قشری به دنبال سرمایه‌گذاری بروند و این تقاضا حباب قیمت را بزرگ‌تر کرده است. در کره جنوبی این شور و هیجان تا جایی پیش رفته است که نخست‌وزیر Lee Nak-yeon بیانیه‌ای را درباره افزایش تقاضای ناگهانی ارزهای رمز پایه منتشر کرد.

چند ماه قبل دولت کره جنوبی از اقدام سریع برای قانون‌گذاری خبر داد و در طی آن موارد کلی پیش‌نویس و منتشر شد. در طی هفته‌های گذشته هم با توجه به افزایش معاملات ارز ریپل در کره جنوبی، خریدوفروش را برای افراد خارجی ممنوع اعلام کرد.

اوج گرفتن آلت کوین‌ها

در ماه‌های گذشته بازار ارزهای رمز پایه به شکل عجیبی به سمت آلت کوین یا همان ارزهای غیر بیت کوین رفت؛ حالا بیت کوین فقط ۳۷ درصد از بازار ارزهای رمز پایه را تحت سلطه دارد. بعضی افراد می‌گویند با عدد ارزش بازار نمی‌توان مشخص کرد چه مقدار از بازار را بیت کوین در دست دارد؛ حتی بااین‌حال واضح است که دیگر بیت کوین تنها بازیگر این بازی نیست و صدها ارز رمز پایه که هرروز بر تعدادشان اضافه می‌شود در سال ۲۰۱۸ رقابت هیجان‌انگیزی را رقم خواهند زد.

 
  • محسن عبداله زاده سفار
  • ۰
  • ۰


بلاک‌چین فناوری است که وعده داده جهان را تغییر دهد، این تکنولوژی نه تنها اینترنت را به یک ابزار فوق‌العاده اثربخش تبدیل خواهد کرد، بلکه انقلابی در اقتصاد، سیاست و قدرت جهانی پدید خواهد آورد.

یک اقتصاد جدید جهانی که دیگر واسطه‌ها نقشی در آن نخواهند داشت. اقتصادی که در آن اعتماد نه توسط واسطه‌های مرکزی بلکه از طریق اجماع کدهای کامپیوتری پیچیده ایجاد می‌شوند.

یک سیاست جدید جهانی که همه‌ی فعالیت‌ها درون آن با کدهای پیچید‌ه‌ی کامپیوتری اجرا خواهند شد و فساد به راحتی افشا خواهد شد.

دن تپ‌اسکات یکی از اساتید دانشگاه کانادا که در حوزه‌ی بلاک‌چین فعالیت دارد معتقد است: تکنولوژی تاثیر بسیار گسترده‌ای بر جهان خواهد داشت و این تاثیر نه از طریق رسانه‌های اجتماعی، نه از طریق بزرگ داده‌ها، نه از طریق رباتیک و نه حتی با هوش مصنوعی ایجاد نخواهد شد. این تغییرات بزرگ تنها با بلاک‌چین به وجود خواهد آمد.

البته بلاک‌چین فراتر از انتقال پول و ارزهای دیجیتالی است. رای‌گیری‌های الکترونیکی، قراردادهای هوشمند، مدیریت پرونده سلامت بیمار از جمله کاربردهای بلاک‌چین هستند. علاوه بر این‌ها کلیه‌ی صنایعی که براساس واسطه‌ها از جمله بانکداری، بیمه، دانشگاه‌ها و بخش‌های دولتی فعالیت می‌کنند، عمیقا تغییر خواهند کرد. این امر منجر به از دست دادن شغل بسیاری از افراد و دگرگونی کامل این صنایع خواهد شد.

اما با وجود این آثار نامطلوب، حذف واسطه‌ها بیشتر منافع مثبت را به ارمغان خواهد آورد. به عنوان مثال، امکان تجارت آزاد برای افراد و شرکت‌ها به صورت آزاد فراهم خواهد شد، در واقع محدودیت‌هایی که موسساتی مثل بانک‌ها و یا دولت‌ها برای تجارت ایجاد می‌کردند، با این فناوری از بین خواهد رفت.

بلاک‌چین هم‌چنین هزینه‌های زیادی را که واسطه‌ها بر افراد و کسب‌وکارها تحمیل می‌کردند را نیز از بین خواهد برد.

وعده‌ی بزرگ‌تری که توسعه‌دهندگان بلاک‌چین می‌دهند، دموکراتیک کردن سیستم مالی جهانیاست، یعنی دسترسی بهتر به سیستم‌های مالی و پرداخت و هم‌چنین جلوگیری از فساد و استثمار.

از بین تمام مزیت‌های بلاک‌چین، شاه‌کلید به Brock Pierce کارآفرین آمریکایی می‌رسد که گفت:

با بلاک‌چین، هر فردی که به تلفن همراه دسترسی داشته باشد، به سادگی قادر به استفاده از خدمات خواهد بود و این یعنی گسترش ۴ برابر بازار خدمات.

اثرات بلاک‌چین بر جامعه و اقتصاد جهانی بسیار قابل‌توجه خواهد بود، همه چیز حاکی از آن است که هنوز اول راهیم.

بسیاری از برنامه‌های هیجان‌انگیز و سیستم‌عامل‌ها هنوز اختراع نشده‌اند…

  • محسن عبداله زاده سفار
  • ۰
  • ۰


اول : تکنیک ورق زدن


وقتی آماده خواب می شوید و چشم های‌هتان را می بندید، قبل از این که کاملا هوشیاری تان را از دست بدهید، افکاری سراغ شما می آیند.


گاهی این افکار منفی هستند؛ در این زمان باید از «ورق زدن» استفاده کنید؛ یعنی اهمیتی به فکر بد ندهید، و با ورق زدن تصاویر ذهنی به سراغ فکر بعدی خوب بروید.


و این بعدی ها را تا وقتی فکر مثبت پیدا کنید، ادامه دهید؛ درست مثل ورق زدن صفحات کتاب، افکار و تصاویری که در ذهن‌تان پدیدار میشوند را ورق بزنید.


مثلا اگر یاد بدهی تان افتادید خودتان را سرزنش نکنید، راجع‌به راه‌حل نگردید، اصلا تمرکزتان را روی آن نگذارید؛ خیلی راحت و آسان سفارش فکر بعدی را بدهید و سراغ یک فکر دیگر بروید. اگر آن هم منفی بود، سراغ بعدترها بروید‌. آنقدر به این کار ادامه دهید که فکر مثبت پیدا کنید.


 دوم : تکنیک شمارش معکوس


روش دیگر این است که در یک جای آرام و مرتب آماده خواب شوید و بعد از بستن چشم هایتان شروع به شمارش معکوس کنید، سپس خود را در وضعیتی که دوست دارید تجسم کنید‌.


مثلا وضعیت جسمانی مورد نظرتان، ارتقا شغلی، خانه ای که می خواهید بخرید و …


به تجسم این افکار مثبت ادامه دهید تا خوابتان ببرد؛ وقتی صبح از خواب بیدار شدید، سعی کنید اول از همه خدا را به خاطر داشتن تجسم هایتان شکر کنید و دوباره کمی برای تکرار عبارت مثبت و تجسم وقت صرف کنید.


زیرا شما بلافاصله بعد از بیدار شدن هم در حالت آلفا هستید و بهترین موقعیت برای دعوت کردن اتفاقات خوب به زندگی تان است

نتیجه گیری: 

 اگر بیست دقیقه اول ابتدای روزتان، اتفاق بدی برایتان بیافتد و افکار شما منفی شود، احتمال دارد چنان قدرتی داشته باشند تا کل روز شما را خراب کنند؛ و برعکس… اگر خبر خوبی در ابتدای روز بشنوید و امواج آلفای ذهنی‌تان مثبت باشد، به احتمال زیاد در طول روز عملکرد بهتر و اتفاقات بهتری هم جذب میکنید


بنابر این  در این مدت(۲۰ دقیقه اول ابتدای روزتان) ذهن آماده ی پذیرش هر نوع تلقین و تجسمی است. افراد موفق از این زمان برای تجسم رویاهای خود و تلقین عبارت مثبت استفاده می کنند






  • محسن عبداله زاده سفار