دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


ساده‌ترین تعریف فریلنسر (Freelancer) این است که: یک نفر، بدون اینکه به یک سازمان یا کسب و کار و شرکت مشخص متعهد شود، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و بسته به نیاز و پروژه‌های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می‌دهد.

مفهوم فریلنسر یا آزادکار، طی دهه‌های اخیر مطرح شده است.

می‌توان گفت که آغاز انقلاب صنعتی، دوران شکل‌گیریِ سازمان به مفهوم مدرن آن بود. هم‌زمان با مطرح شدن مفهوم سازمان، مفهوم شغل هم معنای تازه‌ای پیدا کرد:



چگونه کار فریلنس(ازاد کار) پیدا کنیم؟

  • سایت‌های مشاغل فریلنس. سایت‌های بسیار خوبی برای پیدا کردن مشاغل فریلنسینگ وجود دارند. سایت های خارجی مانند آپ ورک (الانس و اودسک سابق)،گورو و فریلنسر، از میان سایت های فریلنسینگ ایرانی هم می توان به انجام میدم،پونیشا، مینی کار و ناربو اشاره کرد. برای کار به صورت فریلنس می‌توانید به سایت‌هایی بروید که مهارت‌های شما را مدنظر قرار داده‌اند. تاپ تال برای برنامه نویسان و بلاگینگ پرو برای نویسنده‌های فریلنس از این دست موارد هستند.

توصیه های مهم موفق ترین فریلنسرها در دنیا به شما

موفق ترین فریلنسرهای دنیا

  • تمرکز بر روی بازارهایی موسوم به «نیچ مارکت» (niche markets) بیشتر کنید. نیچ‌ مارکت‌ها، بخش‌هایی کوچک و ویژه از بازار هستند که بودجه چندانی برای خرج کردن در نظر ندارند و با بودجه‌ای اندک محصولات و خدمات‌شان را برای بخش خاصی از بازار معرفی می‌کنند. به عنوان فریلنسر باید بر بخشی خاص از بازار و مشتریان تمرکز داشته باشید.
  • از برندسازی شخصی غافل نشوید. شیوه و سبک خاص خودتان را ایجاد کنید و خاص بودن‌تان را به مشتریان هم منتقل کنید.
  • اگر شغلی مشخص در شرکت یا سازمانی دارید، به طور کامل آن را ترک نکنید و اجازه بدهید که کارتان به عنوان فریلنسر رشد کند سپس اقدام به ترک کلی شغل فعلی‌تان کنید.
  • هرگز پروژه‌هایی که از عهده‌تان خارج هستند را نپذیرید. این کار باعث می‌شود تا شان و اعتبارتان زیر سؤال برود. تبلیغ شما تنها وابسته به موفقیت کار و کیفیت پروژه‌هایی است که ارائه می‌کنید. پس باید نهایت دقت را در تحویل و تکمیل خواسته مشتری به کار ببندید. برای مبلغی پول، شهرت و اعتبارتان را خدشه‌دار نکنید و اگر در ابتدای کار هستید هم از همان شروع، با قدرت در پی ساختن برند شخصی‌ خود باشید
  • ۹۷/۰۳/۲۸
  • محسن عبداله زاده سفار

نظرات (۱)

عالی بود
موفق و پیروز باشید
پاسخ:
ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی