دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

با توجه به جدید و پیچیده بودن بیت کوین، ورود ناشیانه به سرمایه‌گذاری در آن، عملی غیر منطقی است. ما به تازه‌کارهایی که می‌خواهند به بازار ارز رمزپایه وارد شوند توصیه می‌کنیم حتما از مطالبی که راهنمای سرمایه گذاری در بیت کوین هستند مطالعه کنند تا آگاهی لازم را کسب کنند. در این مطلب هم سه توصیه کلیدی را مرور می‌کنیم که نه تنها برای بیت کوین بلکه برای سرمایه‌گذاری در هر ارز رمزپایه دیگری کاربردی است.

۱. از مقدار بسیار کم شروع کنید

از مقدار بسیار کم شروع کنید

هر راهنمای سرمایه گذاری در بیت کوین را که مطالعه کنید همگی در این توصیه توافق دارند. سرمایه‌گذاری در هر موضوعی نیاز به تجربه و آگاهی از جزییات دارد. بیت کوین هم به دلیل وجود ریسک‌های فراوان به علاوه نوظهور بودن نیاز به کسب تجربه و آگاهی کامل دارد. توصیه ما به هر سرمایه‌گذار تازه کار این است که مقداری از سرمایه خود را تبدیل به بیت کوین کنید که در صورت از دست دادن هم، آسیب زیادی نبینید و قابل تحمل باشد.

فرایند خرید، انتقال و ذخیره بیت کوین به همان راحتی حساب بانکی‌ نیست. اگر به آدرس اشتباهی بیت کوین منتقل کنید بانکی وجود ندارد که تماس بگیرید و تراکنش شما را لغو کنند. اگر برای اولین بار می‌خواهید بیت کوین بخرید در درجه اول از مراکز مطمئن این کار را انجام دهید و دوما مقدار کمی بخرید که فقط مراحل و جزییات کار را یاد بگیرید


۲. کلید خصوصی را آفلاین نگه دار

کیف پولتان علاوه بر آدرس چند به اصطلاح کلید هم دارد که از نظر ظاهری شبیه همان آدرس عمومی هستند. مهمترین آن کلید خصوصی و کلید بازیابی است. کلید خصوصی رمز دسترسی و خرج کردن یا انتقال بیت کوین شما است. کلید بازیابی هم اهمیت بسیاری دارد زیرا که برای بازیابی کلید خصوصی استفاده می‌شود. این دو کلید را به هیچ وجه نباید در اختیار کسی قرار دهید.یک نکته عجیب درباره بیت کوین و ارز رمزپایه را بهتر است در همین ابتدا یاد بگیرید، علی رغم اینکه بیت کوین یک فناوری پیشرفته آنلاین است اما تا جایی که می‌توانید اطلاعات بیت کوین خودتان را آفلاین نگه دارید. چگونه؟
ذخیره کردن ، دریافت و ارسال بیت کوین یا هر ارز مجازی دیگر نیاز به کیف پول دارد. کیف پول شما یک آدرس عمومی شبیه این (1GwV7fPX97hmavc6iNrUZUogmjpLPrPFoE) دارد، این آدرس مشابه شماره کارت بانکی است و نگرانی زیادی از بابت افشای آن وجود ندارد زیرا که برای دریافت بیت کوین از شخص دیگری باید آدرستان را به او بدهید.

انواع کیف پول ارز دیجیتال به صورت نرم‌افزار قابل نصب روی رایانه یا موبایل وجود دارد. بعضی امکان ذخیره کلید خصوصی دارند و در عوض امکان گذاشتن رمز دلخواه را به شما می‌دهند. البته این روش پیشنهاد نمی‌شود چون چندین حمله هکری موجب سرقت بیت کوین شده است. حتی ذخیره آن در یک فایل نوشتاری رایانه یا موبایل هم توصیه نمی‌شود. بهترین کار نوشتن یا پرینت گرفتن کلید خصوصی و کلید بازیابی روی کاغذ است. این برگه حکم تمام سرمایه بیت کوین شما را دارد پس چند نسخه از آن را در محل‌های امن نگه دارید.

۳. پول و ارز رمزپایه را در صرافی نگه ندارید

پول و ارز رمزپایه را در صرافی نگه ندارید

بخشی از فرایند خرید بیت کوین که در صرافی‌ها انجام می‌شود نیازمند تایید هویت و اعتبار سنجی است. در مراجعه به هر صرافی آنلاین یا آفلاین، از شما مدارک شناسایی خواهند خواست و دلیل این کار جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از بیت کوین است. بعد از تایید هویت و افتتاح حساب باید از طریق کارت بانکی یا انواع کارت اعتباری بین‌المللی مثل ویزا کارت یا مستر کارت پول مورد نیاز برای تبدیل به بیت کوین را پرداخت کنید.

سومین توصیه راهنمای سرمایه گذاری در بیت کوین این است بعضی از صرافی‌ها مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌کنند یا از شما می‌خواهند در همان ابتدای افتتاح حساب مبلغ معادل بیت کوین را واریز کنید. این یک فرایند غلط است و بدتر از آن نگه داشتن بیت کوین در همان حساب صرافی بدون انتقال به کیف پول شخصی است. امکان دارد صرافی‌های ارز رمزپایه مورد دستبرد هکرها قرار بگیرد، همانطور که چندین مورد اتفاق افتاده است. با هک شدن صرافی که پول یا بیت کوین شما را نگه می‌دارد عملا پول شما هم از بین خواهد رفت.

این سه توصیه مهمترین موارد به عنوان راهنمای سرمایه گذاری در بیت کوین و ارزهای رمز‍ایه هستند که از بسیاری خسارت‌ها جلوگیری می‌کنند. اگر علاقه به سرمایه گذاری در بیت کوین و اتریوم دارید و به دنبال یک صرافی معتبر و قابل اعتماد هستید، مجموعهپیمنت۲۴ با چندین سال سابقه فعالیت در خدمات مالی و انتقال ارز، در زمینه خرید ارز رمزپایه هم مورد عنایت و اعتماد ایرانیان است. برای بهره‌مند شدن از این خدمات، کافی است به صفحه ثبت سفارش خرید و فروش بیت کوین یا اتریوم مراجعه کنید و در صورت نیاز به راهنمایی، با کارشناسان مرکز، تماس بگیرید

منبع: پیمنت ۲۴

  • ۹۷/۰۲/۲۸
  • محسن عبداله زاده سفار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی