دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بیل گیتس ایده های خود را از کجا می آورد؟

%d8%a8%db%8c%d9%84-%da%af%db%8c%d8%aa%d8%b3بیشتر شما بیل گیتس را می شناسید. بنیان گذار و بزرگترین سهام دار یکی از غول های تکنولوژی یعنی ماکروسافت. ولی آیا می دانید که او این کار های بزرگ را چگونه انجام می دهد؟ و شاید مهم تر از آن، منبع ایده های نابی که خلق می کند، کجاست؟ در این مقاله شما را دعوت می کنم به جایی که ایده های بیل گیتس از آن جا نشات می گیرد. راستی تا به حال به این فکر کرده اید که چه خوب می شد اگر به ذهن ما نیز مانند بیل گیتس ایده های نابی می رسید؟!

برو کار می کن . . .

همه می دانیم که هر چه کار بیشتر و متفاوت تری انجام دهیم، تجربه مان بیشتر می شود. هرچه در مورد مشاغل و فعالیت های متفاوت، اطلاعات بیشتری کسب کنیم، پخته تر خواهیم شد. بیل گیتس نیز از همین روش برای خلق ایده استفاده می کند. او کارهای مختلف مانند باغبانی، بنایی، آشپزی، پزشکی و غیره را انجام می دهد، تا تجربه کسب کند. شما هم همین کار را بکنید.

ببخشید، در خط قبل اشتباه چاپی (البته به عمد!) پیش آمد؛ او این کارها را انجام نمی دهد که اشتباها نوشته شده است انجام می دهد. تصور کنید، بیل گیتس در یک رستوران لباس آشپزی پوشیده است و برای خلق ایده، پیاز پاک می کند و اشک می ریزد! خدای نکرده قصد توهین به آشپزان عزیز را ندارم. ولی این صحنه از بیل گیتس، واقعا خنده دار است. البته هر کسی در اوقات فراغت خود شاید باغبانی یا آشپزی و یا … را هم انجام دهد و بیل گیتس هم مستثنی نیست ولی واقعیت این است که لزوما چنین چیزی راز خلاقیت بالای بیل گیتس در خلق ایده­های ناب نیست.

دوستی با چندین دوست مهربان

بیل گیتس، دائما با مطالعه کتاب های مختلف با موضوعات متفاوت، تجربه و پختگی خود را افزایش می دهد. علاوه بر کتاب، از هر روشی که بتواند اطلاعات خود را در هر زمینه افزایش دهد، استفاده می کند. او با این کار می تواند ایده های مختلف، که از جاهای مختلف کسب کرده است را به هم ربط دهد. شاید در نظر اول این ایده ها هیچ ربطی به هم ندارند. ولی برای انسان با تجربه، ربط دادن این ایده ها کار بسیار ساده ای است.

این روش ایده پردازی وی را می توان از پاسخ به سوالی که از او پرسیدند، فهمید. از بیل گیتس پرسیده اند که کدام سخنرانی TED را دوست دارد؟ او در پاسخ گفته است که از ۱۳ سخنرانی TED، بسیار لذت برده است.

این سخنرانی ها را که بررسی کردیم، متوجه شدیم که هر کدام از آن ها موضوعی متفاوت دارند. پس برای استفاده از روش بیل گیتس برای ایده پردازی، باید مانند او از هر گوشه ای از علم, اطلاعاتی کسب کنیم.

به گفته پرفسور نیرمالیا کومار (استاد بازرگانی مدرسه تجارت لندن) کنجکاو باشید و به بیرون از کسب و کار خود سرک بکشید.

مانند بیل گیتس، دائما در زمینه های مختلف مطالعه کنید تا بتوانید مانند او ایده های ناب خلق کنید.

منبع : کارافرین باش دات کام

  • ۹۷/۰۲/۲۹
  • محسن عبداله زاده سفار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی