دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

دو فروشگاه عینک فروشی نزدیک به هم را در نظر بگیرید. یکی از آنها فقط عینک می فروشد و وقتی خریداری در مورد نکات تخصصی از فروشنده سوال می کند، پاسخی غیر حرفه ای می شنود. فروشگاه دوم آموزش تخصصی را نیز چاشنی کار خود کرده است. خریدار در این فروشگاه احساس حرفه ای بودن می کند و عینک ها را به صورت تخصصی با یکدیگر مقایسه می نماید. مثلا یک خریدار معمولی که فیزیک هم نخوانده است در فروشگاه دوم کاملا متوجه می شود که UV-400 چیست و تفاوت آن با پلاروید در کجاست. تجربه ثابت کرده است که موفقیت از آن فروشگاه دوم است؛ چون امروز بازاریابی نسل سوم حکمفرماست. در بازاریابی نسل اول بود که هر چیزی که تولید می شد فروخته می شد و مشتری اهمیت چندانی نداشت. این سخن هنری فورد بیانگر فضای بازاریابی نسل اول است: “مشتری حق دارد هر رنگی را برای خودروی خود انتخاب کند؛ به شرطی که آن رنگ سیاه باشد.” این بازاریابی نسل اول یا همان بازاریابی محصول محور بود. در بازاریابی نسل دوم می بینیم که ادبیات برخورد با مشتری تغییر زیادی یافته است به گونه ای که جمله معروف “مشتری پادشاه است” ورد زبان تمام کسب و کارها شده است. در فضای کسب و کار امروز شاهد ظهور نسل سوم بازاریابی یا دوران ارزش محور هستیم. رویکرد کسب و کارها به انسان نه به عنوان یک مصرف کننده، بلکه به عنوان انسانی کامل که ذهن و قلب و روح داد، شکل گرفته است. در این فضا مشتری حق دارد هر فروشنده ای را انتخاب کند و افتتاح یک فروشگاه به معنی موفقیت آن نیست. چرا مشتری باید از فروشگاه من خرید کند؟ او می تواند آزادانه به فروشگاه مشابه من مراجعه کند و از او خرید کند.

تفاوت راه اندازی این کسب و کار برای متخصصان اپتیک و لیزر با دیگر افراد دقیقا همین جا روشن می شود که متخصصان صاحب این کسب و کار می توانند آموزش های رایگان با کیفیت را در اختیار مشتری قرار دهند. همین کار به شدت شما را از رقیبانتان متمایز می کند و احتمال انتخاب شمااز سوی مشتریان بسیار بالا می رود.

به عنوان یک مثال در ایران که ارزشی جدید را برای مشتری در نظر گرفته است که رقیبانشان آن را ندارند میتوانم به فروشگاه آنلاین عینک نوریک اپتیک اشاره کنم. ارزش جدید برای مشتری این است که در این فروشگاه می توانید عکس صورت خود را آپلود کنید و به صورت آنلاین ببینید که چه عینکی به صورت شما زیباتر است. همین ارزش کوچک باعث تفاوت زیاد این وبسایت با دیگر رقیبانش شده است. دقت کنید که هنوز در ایران کسی به صورت تخصصی وارد بحث آموزش در این زمینه نشده است و با کمی خلاقیت می توان تفاوت هایی بزرگ ایجاد کرد و موفقیت را تضمین نمود.

یک ایران منتظر شما، کسب و کار شما، تفاوتی که برایشان بوجود می آورید و ارزشی که ارائه می دهید هستند. پس با تفاوتی تخصصی شروع کنید.

  • ۹۷/۰۲/۳۰
  • محسن عبداله زاده سفار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی