دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


در پاسخ دادن به سوال فوق ،بیشتر مردم بر این نگرش تمرکز می کنند که موفقیت مالی امری غیرممکن است.آن ها در حیطه ضمیرهوشیار خود فکر می کنند که برای رسیدن به اهدافشان قادرند هرکاری را انجام دهند؛اما بخش ناخودآگاه مغزشان به این موفقیت ها اعتقاد ندارد؛بنابراین هر اندازه شخص از بخش ناخودآگاه مغزش بیشتر پیروی کند،موانع بیشتری در زندگی روزانه اش پدید خواهد امد و این همان کاری است که ذهن ما هر روز انجام می دهد!
بسیاری از افراد، با وجود مطالعه کتاب های مفید در زمینه کسب ثروت،شرکت در سمینارهای متعدد و استفاده از جملات تاکیدی زیاد،همچنان با مشکلات مادی بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. این قبیل اقدامات مفید و ثمر بخش هستند؛اما این قبیل افراد همچنان از نظر ذهنی ،درگیر باوری محدودکننده هستند.به طور معمول ،این گونه افراد درباره دستیابی به ثروت باورها و اعتقاداتی مخرب دارند ،از :
•    من برای رسیدن به اهدافم پول کافی ندارم.
•    دیگر،برای من خیلی دیر شده است ... فکرنکنم که بتوانم به پول دست پیدا کنم.
اینگونه باورها موانعی را ایجاد می کنند و همین موانع،در مسیر دستیابی به ثروت ،شخص را دچار مشکل خواهد کرد.این نوع افکار،مردم را محدود می کند ؛در نتیجه،آنان پاسخ را در خارج از وجود خویش جست و جو خواهند کرد.
از قربانی بودن دست بردارقربانی شدن
اگر شما از نظر فکری در وضعیت مناسبی قرار بگیرید و از تنش ،نگرانی و عصبانیت به دور باشید ،آنگاه آسان تر می توانید در زندگیتان پیشرفت کنید.اولین قدم برای کمک به هر فرد آن است که ماهیت مشکلاتش را برای وی آشکار کنید؛برای مثال،شخصی را تصور کنید که پدر و مادرش در تمام طول عمر در فقر و بی پولی دست و پا زده اند. به همین دلیل،این فرد نیز در ضمیر ناهوشیار خود درگیر چنین وضعیتی بوده اند.شاید هم والدینش مدام به او تلقین کنند که او نمی تواند زندگی مرفهی را برای خویش بسازد.
در بیشتر موارد،کودکان در سال های اولیه زندگی خود قربانی این مشکل می شوند،زیرا فقر و بی پولی از همان کودکی در ذهن آنان حک می شود.در " ان . ال . پی " این گونه باورهای محدود کننده نخستین گام برای رفع این مشکل است.
هرگاه شما به نقش و باورهای ضمیر ناهوشیارتان پی بردید،آن گاه می توانید برای از بین بردن موانع،از روش های مختلف " ان . ال . پی " استفاده کنید و به خودتان اجازه دهید که از امکانات و فرصت های دستیابی به ثروت و نعمات زندگی برخوردار شوید.



اما چه باید کرد؟چه باید کرد؟
در زندگی ،پیش از هر چیز،به دقت درباره خواسته ها،آرزوها و راه های رسیدن به آن ها بیندیشید؛همواره از خود بپرسید:"چگونه می توانم به خواسته هایم برسم؟" باا یادآوری خواسته هایتان بی شک احساس بسیار خوبی به شما دست می دهد؛ولی در این حالت،تمامی چارچوب های ضمیر هوشیار و ناهشیار شما درباره ثروت و کامیابی گسترش پیدا می کنند.
برای تبیین مطلب بالا برای شما مثالی می زنم.سال ها پیش تعدادی ویتنامی به ایالات متحده مهاجرت کردند؛اما بیشترمردم آمریکا از امکانات و خدماتی که دولت در اختیار آنان قرار می داد ناراضی بودند.
در عین حال ، نکته عجیبی در این ماجرا وجود داشت.بیشتر ویتنامی هایی راه یافته به دنیای تجارت به موفقیت های چشم گیری دست می یافتند؛اما چرا؟!
مردم ویتنام از کشوری آمده بودند که در صورت اشتباه کردن،فرصت بسیار کمی برای جبران به آن ها داده می شد.آن ها در ایالات متحده در تنگنا و بدترین حالت ممکن قرار داشتند. در این شرایط این مهاجران به صورت دو یا سه خانواده در زیر یک سقف با یکدیگر زندگی کردند.
در عین حال ، با انجام دادن مشاغل دشوار و کم درآمد،دارایی خود را روی هم می گذاشتند؛در نتیجه می توانستند در مدت کمی،با این پول ها تجارتی برای خود به راه بیندازند.
از سوی دیگر ، تمام اعضای خانواده ها در کنار یکدیگر،به این تجارت رونق بخشیدند و به همین دلیل آن ها نیازی به استخدام نیروی کار نداشتند. به این ترتیب ، پس از گذشت مدتی،با سود حاصل از تجارب خود،ملکی را خریداری می کردند و در ادامه نیز به خرید املاک بیشتری پرداختند.
برای این مردم ،موفقیت همان اثبات و تاکید بر امکانات موجود بود. برای آن ها هر چیزی امکان داشت و به همین دلیل ، برای دستیابی به اهداف بلند مدتشان ،رنج و سختی کوتاه مدت را به جان می خریدند؛ بنابراین خواستن توانستن است.
منبع: http://madareservat.com/article/fa-137

  • ۹۷/۰۲/۳۰
  • محسن عبداله زاده سفار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی