دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


بلاک‌چین فناوری است که وعده داده جهان را تغییر دهد، این تکنولوژی نه تنها اینترنت را به یک ابزار فوق‌العاده اثربخش تبدیل خواهد کرد، بلکه انقلابی در اقتصاد، سیاست و قدرت جهانی پدید خواهد آورد.

یک اقتصاد جدید جهانی که دیگر واسطه‌ها نقشی در آن نخواهند داشت. اقتصادی که در آن اعتماد نه توسط واسطه‌های مرکزی بلکه از طریق اجماع کدهای کامپیوتری پیچیده ایجاد می‌شوند.

یک سیاست جدید جهانی که همه‌ی فعالیت‌ها درون آن با کدهای پیچید‌ه‌ی کامپیوتری اجرا خواهند شد و فساد به راحتی افشا خواهد شد.

دن تپ‌اسکات یکی از اساتید دانشگاه کانادا که در حوزه‌ی بلاک‌چین فعالیت دارد معتقد است: تکنولوژی تاثیر بسیار گسترده‌ای بر جهان خواهد داشت و این تاثیر نه از طریق رسانه‌های اجتماعی، نه از طریق بزرگ داده‌ها، نه از طریق رباتیک و نه حتی با هوش مصنوعی ایجاد نخواهد شد. این تغییرات بزرگ تنها با بلاک‌چین به وجود خواهد آمد.

البته بلاک‌چین فراتر از انتقال پول و ارزهای دیجیتالی است. رای‌گیری‌های الکترونیکی، قراردادهای هوشمند، مدیریت پرونده سلامت بیمار از جمله کاربردهای بلاک‌چین هستند. علاوه بر این‌ها کلیه‌ی صنایعی که براساس واسطه‌ها از جمله بانکداری، بیمه، دانشگاه‌ها و بخش‌های دولتی فعالیت می‌کنند، عمیقا تغییر خواهند کرد. این امر منجر به از دست دادن شغل بسیاری از افراد و دگرگونی کامل این صنایع خواهد شد.

اما با وجود این آثار نامطلوب، حذف واسطه‌ها بیشتر منافع مثبت را به ارمغان خواهد آورد. به عنوان مثال، امکان تجارت آزاد برای افراد و شرکت‌ها به صورت آزاد فراهم خواهد شد، در واقع محدودیت‌هایی که موسساتی مثل بانک‌ها و یا دولت‌ها برای تجارت ایجاد می‌کردند، با این فناوری از بین خواهد رفت.

بلاک‌چین هم‌چنین هزینه‌های زیادی را که واسطه‌ها بر افراد و کسب‌وکارها تحمیل می‌کردند را نیز از بین خواهد برد.

وعده‌ی بزرگ‌تری که توسعه‌دهندگان بلاک‌چین می‌دهند، دموکراتیک کردن سیستم مالی جهانیاست، یعنی دسترسی بهتر به سیستم‌های مالی و پرداخت و هم‌چنین جلوگیری از فساد و استثمار.

از بین تمام مزیت‌های بلاک‌چین، شاه‌کلید به Brock Pierce کارآفرین آمریکایی می‌رسد که گفت:

با بلاک‌چین، هر فردی که به تلفن همراه دسترسی داشته باشد، به سادگی قادر به استفاده از خدمات خواهد بود و این یعنی گسترش ۴ برابر بازار خدمات.

اثرات بلاک‌چین بر جامعه و اقتصاد جهانی بسیار قابل‌توجه خواهد بود، همه چیز حاکی از آن است که هنوز اول راهیم.

بسیاری از برنامه‌های هیجان‌انگیز و سیستم‌عامل‌ها هنوز اختراع نشده‌اند…

  • ۹۷/۰۳/۱۴
  • محسن عبداله زاده سفار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی