دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت ایرانیان نروژ:

یکی از بهترین کشور های اروپایی برای مهاجرت نروژ می باشد . یکی از مزایایی که مهاجرت به نروژ دارد تحصیل رایگان در این کشور می باشد که تحصیلات با بودجه ی دولت انجام می شود . این کشور جز کشور های مرفه و ثروتمند شناخته می شود و زندگی مردم این کشور از کیفیت بالایی برخوردار می باشد . کشور نروژ از نظر سلامت ، آموزش و مدیریت شهری نیز در رتبه ی بهتری نسبت به سایر کشور های اروپایی قرار گرفته است .

با توجه به شاخص  OECD در مورد شادی ، نشاط و رفاه کشور های مختلف ، کشور نروژ دارای بالاترین امتیاز می باشد . میزان جرم و جنایت در این کشور پایین بوده به طوری که در نروژ تنها 4000 زندانی وجود دارد .

البته جمعیت این کشور تنها 5 میلیون نفر می باشد . کسانی که بتوانند به طور قانونی اقامت این کشور را به دست آورند  ، می توانند برا خدمات بهداشت عمومی رایگان درخواست کنند . از معایبی که زندگی در کشور نروژ دارد می توان به گران بودن اجاره ی خانه در این کشور ، هزینه ی حمل و نقل  و به طور کلی هزینه ی زندگی در این کشور اشاره کرد .

اما با اینکه کشور نروژ به طور کلی یک کشور گران محسوب می شود ، درامد بالا در این کشور و خدمات عمومی ارائه شده در این کشور این عیب را جبران کرده است

 

 

رتبه دوم برای بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت ایرانیان یونان است

یونان کشوری بسیار زیباست که حدود 11 میلیون نفر را در خود جای داده است . افراد بعد از گرفتن ویزای تایپ D برای کشور یونان می توانند ملکی به ارزش 250 هزار یورو خریداری کرده و از این طریق برای اقامت دائم و سپس برای حق شهروندی این کشور درخواست کنند .

این کشور در ناحیه ی جنوب شرقی اروپا قرار دارد و از سمت شمال با کشور های بلغارستان ، مقدونیه . آلبانی ، از سمت غرب با دریای یونان ، از سمت جنوب و قسمتی از شرق با دریای اژه و در نهایت از سمت شرق با ترکیه دارای مرز مشترک می باشد . پایتخت این کشور شهر زیابی آتن می باشد که بزرگترین شهر این کشور نیز محسوب می شود .

آب و هوای یونان آب و هوایی معتدل ، مدیترانه ایی و آلپی می باشد . یکی از منابع درآمدزا در این کشور صنعت گردشگری و دیگری بر اساس تولیدات داخلی شکل می گیرد . واحد پول این کشور یورو می باشد و زبان رسمی این کشور یونانی است . در این کشور فرصت های شغلی بسیاری برای مشاغلی در زمینه های تدریس زبان انگلیسی ، نگهداری و پرستاری از کودکان و کشاورزی وجود دارد . هزینه ی اجاره ی یک آپارتمان معمولی در مرکز شهر در این کشور حدود 250 یورو در ماه می باشد و به طور کلی می توان هزینه ی زندگی در این کشور را ماهانه 800 الی 1500 یورو تخمین زد .

البته میزان هزینه های به نوع زندگیهر فرد نیز بستگی خواهد داشت . اما به طور کلی کشور یونان یکی از بهترین و ارزان ترین کشور ها برای اخذ اقامت و اخذ شهروندی کل اتحادیه ی اروپا می باشد .

رده سوم بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت به سوئیس تعلق می گیرد

سوئیس کشوری است که با رشته کوه های آلپ و کوهستان ها احاطه شده است و به دلیل پیست های اسکی فراوانی که دارد شهرت جهانی پیدا کرده است . اقتصاد این کشور پیشرفت های چشم گیری دارد و تکنولوژی فوق العاده ایی در این کشور وجود دارد و همین امر باعث شده تا درامد ناخالص داخلی این کشور به بالاترین درامد ها در دنیا تبدیل شود .

کشور سوئیس در بین مهاجر پذیرترین کشور های جهان رتبه ی 4 را به خود اختصاص داده است و با توجه به اقتصاد پایداری که دارد نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین بوده و دسترسی به شغل های سود آور بسیار راحت می باشد.

با توجه به امکاناتی که در این کشور وجود دارد هزینه ی زندگی نیز در این کشور مخصوصا در شهر هایی چون برن ، زوریخ و ژنو بسیار می باشد و این سه شهر جز 10 شهر گران جهان به شمار می روند . در کشور سوئیس بسیار به مراقبت های بهداشتی و سلامت و همچنین سیستم اموزشی اهمیت داده می شود و تمامی این عوامل گفته شده باعث می شود تا سوئیس یک کشور ایده آل برای زندگی باشد

 

منبع : کوچر

 

  • ۹۸/۰۹/۱۲
  • محسن عبداله زاده سفار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی