دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

دیجی بوک ۱

مقالات علمی و تخصصی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

آیا از اینکه بدانید آب ساده بخش مهمی از رژیم چالش ده روزه را تشکیل می دهد، متعجب خواهید شد؟ آب بخش حیاتی و مهمی از وجود هر موجود زنده ای را تشکیل می دهد و در واقع تنها عنصر بدن است که بیشترین مقدار از آن در بدن یافت می شود. ۷۶% از مغز، ۹۰% از ریه ها و ۸۴% از خون ما از آب تشکیل شده است همچنین پلاسما خون نیز تا ۹۸% از آب تشکیل شده است.

 

اعمال حیاتی در بدن انسان از قبیل هضم غذا، گردش خون و دفع بدون آب امکانپذیر نیست. آب مواد غذایی را به تمام بخش های حیاتی بدن انتقال می دهد، نقش بسیار مهم در حفظ دمای بدن بر عهده دارد و ماده اصلی برای رشد و اصلاح بدن به شمار می آید.

به بدن خودتان میزان آبی که نیاز دارد را از طریق نوشیدن آب به میزان نیمی از وزن بدن خودتان در واحد اونس را بصورت روزانه بدهید (مثلا اگر وزن شما برابر ۱۵۰ پوند برابر با ۶۸ کیلو هست، باید ۷۵ اونس آب معادل ۲.۲ لیتر بنوشید). همچنین باید ۷۰% مواد غذایی که در رژیم غذایی خود از آن بهره می برید شامل مواد غذایی غنی از لحاظ منبع آبی باشد. یک رژیم غذایی سلامت و پایدار شامل مقدار زیادی از مواد غذایی غنی از آب از قبیل میوه ها و سبزیجات ارگانیک یا مقدار سم و مواد آفت کش کم به بدن شما اجازه می دهد که خودش را به راحتی تمیز و پاکیزه کند.

  • ۹۸/۱۰/۰۸
  • محسن عبداله زاده سفار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی